min epilepsi

Det är så att jag har epilepsi och det är många som inte vet om det för att jag skäms över den, så är det och nu har jag sagt det.
Jag vet att jag inte är den ända som gör det utan det finns fler där ute som helst inte vill ta upp ämnet.
Epilepsin fick jag i 9:an och det är sagt att just min epilepsi sort är en ungdoms epilepsi att den kan försvinna med hjälp av tabletter, Så jag äter tabletter morgon och kväll.
Av dom här tabletterna kan man i början få lite hormons ändringar för vissa. Tex man kan bli väldigt trött fort, och så är det självklart viktigt med maten. Sömn är också något utav det viktigaste som man behöver. Sen självklart att man kan bli depprimerad och ledssen över små saker.

Att jag tar upp det här nu har med en speciell person och göra, hon vet att jag har epilepsi och när vi börjar bråka säger hon saker som "ta dina tabletter" "gå och lägg dig det märks att du behöver sova" och drar allt som om det är epilepsins fel. Men jag har själv känt att det har blivit bättre.
Jag rent utsagt hatar min epilepsi, den gjorde så jag gled isär med mina närmsta vänner och den gjorde så att min pojkvän började undra om han var tråkig för att jag blev trött ganska ofta.
Jag kan inte göra allt, Jag kan inte gå på partyn med svart vita lampor som blinkar fort, då får jag ett kramp anfall och faller ihop sen minns jag inget mer. Mina föräldrar stöttar mig såklart men jag har även hamnat i sitsar där dom säger att dom trampar på tå efter mig sen jag fick min epilepsi.
Så ni ser det finns inget posetivt med den därför hatar jag och och skäms över den.
Men efter allt detta vill jag få ut mig att ingen ska se en person med epilepsi annorlunda eller någon person med någon slags sjukdom.

Jag lever ändå och har underbara människor kring min sida som mina närmsta vänner speciellt josephine som alltid funnits för mig, som alltid förstått mig, hon är mina bästa vän sen 2 års ålder jag vet inte hur jag ska tacka dig för allt. mina föräldrar är också underbara nu efter allt och prat och mina möten hos en psykolog som inte heller alla vet om. Sen har jag min underbara pojkvän som har sagt så underbart och fina ord till mig, Han har hjälpt mig bli strakare och det är de som får mig att vilja stiga upp på morgonen.

Om det är någon som har några frågor var inte rädda, ställ dom bara.

kramar


Kommentarer
Postat av: Josephine

jag är så stolt över dig amanda, och jag hoppas att du är stolt över dig själv. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, du är en sån jävla stark tjej och har alltid beundrat det!

jag älskar dig!

2010-05-14 @ 23:22:55
URL: http://nattstad.se/bontana
Postat av: Amanda

det är tack vare dig jag har blivit stark, men tack för dina fina ord.

Älskar dig

2010-05-15 @ 00:13:30
Postat av: Pauline

Skäms inte Amanda, du är speciell! Tack för ett roligt tävlingsår! Kram Polle

2010-05-17 @ 11:55:12
URL: http://thepauline.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack polle, ja det har varit jätte roligt :) kram

2010-05-18 @ 22:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0